Wim Mommaers trekt de lijst, JP duwt

Op 31 maart 2017, over deze onderwerpen: Verkiezingen

N-VA Buggenhout duidt kop en staart van lijst aan

Wim Mommaers lijsttrekker voor N-VA en kandidaat-burgemeester

Het bestuur van N-VA Buggenhout heeft de 35-jarige advocaat Wim Mommaers aangeduid als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018. Gemeenteraadsvoorzitter Jean-Pierre Willems wordt lijstduwer.

Wim Mommaers was vóór deze legislatuur afdelingsvoorzitter van N-VA Buggenhout. Hij was lijsttrekker bij de verkiezingen van 2012 en is sinds 2013 schepen van Onderwijs, Mobiliteit, Toerisme, Communicatie, Jaarmarkten, Kermissen en Feestelijkheden.

Voorzitter Ward Vranken: “Als N-VA’er van het eerste uur heeft Wim een pak politieke ervaring en kent hij de partij door en door. Samen met collega-schepen Jan Jacobs en gemeenteraadsvoorzitter Jean-Pierre Willems heeft hij deze legislatuur een duidelijke N-VA-stempel gedrukt op het beleid van het gemeentebestuur. Onder impuls van Wim werd onder meer werk gemaakt van het mobiliteitsplan, een nieuwe gemeentelijke website en een zelfstandige basisschool in Opdorp.”

Wim Mommaers is gehuwd met Eva en heeft twee kinderen, Hanne en Stan. Hij is advocaat en in zijn schaarse vrije tijd speelt hij tafeltennis in Buggenhout en Opdorp.

Tijdens de huidige legislatuur heeft N-VA hard gewerkt aan het welzijn van de gemeente. Buggenhout is financieel eindelijk gezond, waardoor er opnieuw gedacht kan worden aan verantwoorde investeringen. Bovendien wordt door het samenvoegen van gemeente en OCMW en het uittekenen van een nieuwe structuur voor de gemeentelijke diensten een beleidsvisie voor vele jaren vastgelegd.

Wim Mommaers: “We kunnen mooie resultaten voorleggen voor de voorbije legislatuur. Als bestuurspartij moet N-VA de ambitie hebben om de volgende legislatuur de gemeente te leiden. Ik ben dan ook kandidaat om het burgemeesterschap op te nemen. Voor onze partij is het ook belangrijk steeds een luisterend oor te zijn voor burgers, bedrijven en ondernemingen. Onze burgerbevraging is daar een goed voorbeeld van. Zelf tracht ik verenigingen actief te steunen door maximaal aanwezig te zijn op allerhande activiteiten en in te spelen op hun behoeften. Het doet me in elk geval veel plezier dat onze afdeling mij het vertrouwen geeft als lijsttrekker.”

Tegelijk werd ook beslist dat huidig gemeenteraadsvoorzitter Jean-Pierre Willems de lijst zal duwen. Hoewel hij al vele jaren aan politiek doet, denkt hij nog lang niet aan stoppen: Jean-Pierre bruist nog van ambitie.

Al jaren drukt hij zijn stempel op het culturele beleid van de gemeente, samen met schepenen Jef Verhaegen en Jan Jacobs. Sinds 2013 leidt hij de debatten in de gemeenteraad in goede banen.

Door een open debatcultuur te promoten, is Jean-Pierre erin geslaagd de gemeenteraad zijn waardigheid terug te geven. Bitsige en soms beschamende discussies zoals in het verleden worden herleid tot een 'naar-elkaar-luisteren' met als enig uitgangspunt ‘de beste beslissing voor de Buggenhoutenaar’. Wederzijds respect is daarbij essentieel.

Naast Jean-Pierre en Wim zal zeker ook schepen Jan Jacobs een prominente plaats innemen op de lijst, die nog aangevuld zal worden met een heel nieuwe schare van enthousiaste bestuursleden. Samen vormen we de perfecte mix om onze gemeente ook in de toekomst verstandig te besturen.

N-VA Buggenhout is klaar om de uitdaging aan te gaan.

De verdere invulling van de lijst is nog niet afgewerkt en zal later worden bekendgemaakt.

Hoe waardevol vond je dit artikel?